Sportexpressen rapporterade under förmiddagen att Hammarby intresserar sig för den norske mittbacken Ulrik Yttergård Jenssen, som nyligen brutit sitt kontrakt med holländska Willem II. 25-årige Yttergård Jenssen har tidigare spelat i Tromsö och Nordsjälland, och väger mellan olika alternativ, skriver Sportexpressen och hänvisar till norska tidningen iTromsos uppgifter, som bekräftas av kvällstidningens egna.
Hammarby IF - Mjällby AIF - 15 april 2022 - fotbollskanalen.se Följ matchen mellan Hammarby IF - Mjällby AIF live på Fotbollskanalen. Avspark klockan 15:00 den 15 april
Hammarby fotboll på TV & stream idag - Spelschema, tid, kanal Missa aldrig en Hammarby match med TVmatchen! 16 okt. Idag, söndag. 17:30. Mjällby AIF
Peter McGregor heter den ”hemlige” anfallaren som Bosse Andersson har hintat om att Djurgården har på gång, enligt Expressen. McGregor, en 19-årig anfallare på Jamaica, är alltså icke-EU-spelaren som Djurgården har sökt arbetstillstånd om. McGregor, som ska vara en stark och målfarlig anfallare, tillhör klubben Duhaney Park FC och har representerat Jamaicas U20-landslag. Om McGregor får arbetstillstånd handlar det om ett lån med köpoption, enligt Expressen.
Så det är egentligen omöjligt att sia om hans framtid. Jag tror det bästa Williot kan göra just nu är att gräva där han står. Lyssna på tränaren och se till så att nästa match och träning är riktigt bra. Om han gör allting rätt tror jag absolut han har förutsättningarna att spela på en riktigt hög nivå, säger Hjelmberg. 2 september. AIK lånar ut fyra spelare på samma gång. Tom Strannegård och Abdi Hakim Ali kommer vara tillgängliga för Vasalund IF – som ligger sist i Superettan – under hösten. Joshua Sivertsen är spelklar för Sollentuna i division 1 och Rasmus Bonde för Sandviken i samma serie.
Tweets with replies by Mjällby AIF (@MjallbyAIFs) / Twitter Halsduksmatch mot Hammarby IF på söndag! ℹ️ Färga Strandvallen i Mjällbys färger, på söndag uppmanar vi ALLA att ta på sig sin halsduk och stötta
Nu står det helt klart. Hammarby lånar in David Accam från Nashville SC över den kommande säsongen. Ytteranfallaren har tidigare tillhört Helsingborgs IF där han hade Jesper Jansson som sportchef innan han såldes till Chicago Fire. – David kontaktade mig i höstas och ville göra en omstart i Europa efter sex säsonger i MLS.
Samouil Izountouemoi kom fram i Hammarbys akademi och har vunnit SM-guld med klubbens U17- och U19-lag. Sedan säsongen 2019 har mittfältaren tillhört IK Frej där han spelat 40 matcher på seniornivå. Under onsdagen står det klart att Izountouemoi lämnar Täby-klubben då han presenterats av seriekonkurrenten Dalkurd. – Jag är väldigt glad över att ha skrivit på för Dalkurd. Det är en klubb med stora ambitioner och som har ett spännande projekt på gång. Jag ser fram emot att sätta igång det hårda arbetet inför säsongen, säger Izountouemoi till hemsidan.
Sportexpressen kommenterar inte kontraktslängd, men skriver att Hammarby inom kort kommer presentera hela HTFF-truppen på sin hemsida. 14 februari. Det har länge surrats om John Guidetti och AIK och nu skriver Sportbladet att förhandlingar förs mellan parterna. Både sportchefen Henrik Jurelius och chefsscouten Tobias Ackerman ska ha varit i Spanien för att träffa anfallaren.
Genrep borta mot Mjällby i dag - så... - Hammarby Fotboll HAMMARBYFOTBOLL.SE. Hammarby Fotboll | Genrep mot Mjällby på bortaplan i dag – så följer du matchen Simon Wallén. Hesgoal.com sänder matchen